4.8/5 - (5 امتیاز)

با توجه به تعدد سوالات طلاق توافقی از سوی موکلین بر آن شدیم تا پاسخگوی تعداد محدودی از این پرسش و پاسخ های پر تکرار را در صفحه ای جداگانه مطرح نماییم تا متقاضیان بهتر با روند و چالش های این مسیر آشنا گردند. طلاق توافقی یکی از روش های فوری طلاق  است که زوجین با توافق بر سر مهریه، حضانت، نفقه فرزند و غیره میتوانند با آسیب کمتری از یکدیگر جدا شوند.

زوجینی که قصد انجام طلاق توافقی بدون وکیل را دارند باید بدانند که پروسه آن ۳  الی ۴ ماه طول خواهد کشید و در صورت استفاده از وکیل طلاق توافقی که در این زمینه تجربه و سابقه کافی را داشته باشد در دو هفته انجام خواهد شد.

همچنین شما عزیزان می توان برای پاسخگویی بهتر هم به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین با ما در ارتباط باشید و از بهترین و با سابقه ترین وکلای تهران مشاوره حقوقی دریافت کنید.

سوالات طلاق توافقی
پرسش و پاسخ طلاق توافقی

در انتهای همین صفحه ( سوالات طلاق توافقی ) و در بخش نظرات می توانید سوالات و نقطه نظرات خود را برای ما به اشتراک بزارید و در کمترین زمان ممکن پاسخ خودرا دریافت نمایید.

پرسش و پاسخ سوالات طلاق توافقی این امکان را به شما می‌دهد که در وقت و هزینه خود صرفه جویی نموده و کمترین آسیب و تضییع حقی را در پرونده خود داشته باشید. گروه وکلای پاسارگاد امیدوار است در ایران عزیزمان شاهد پدیده طلاق نباشیم و اگر زوجی تصمیم بر جدایی گرفتند بصورت توافقی و به دور از تنش بتوانند، این مسیر را طی نمایید.

خط پاسخگویی وکلای دادگستر : ۲۲۹۲۰۵۶۲-۰۲۱ (۲۰ خط ویژه)

سوالات طلاق توافقی

در طلاق توافقی، می‌بایست در مورد کلیه مسائل مالی و غیر مالی مشترک میان زوجین، از جمله مهریه، نفقه، اجرت‌المثل، جهیزیه، حضانت فرزند (در صورت وجود) و هر شرط مالی دیگری توافق شود. همچنین برگه توافقات زوجین توسط هر دو نفر امضا شود.

خیر؛ مانند هر دعوی دیگر، وکیل طلاق توافقی نمیتونه وکالت هر دو طرف رو بپذیره. بنابراین، در طلاق توافقی، وکیل خانم و آقا باید متفاوت باشند. زمانی که برای مشاوره حقوقی طلاق توافقی به موسسه حقوقی وکلای دادگستر پاسارگاد مراجعه می‌فرمایید، یک وکیل برای خانم و یک وکیل برای آقا انتخاب می‌ شود و هر کدام از طرفین، وکالت نامه مخصوص خود را امضا می‌کنند.

فرایند طلاق توافقی در صورتی که توسط خود زوجین انجام بشه، حدود ۳ ماه زمان می‌بره، اما اگر این فرآیند با وکیل انجام بشه، مدت زمان طلاق توافقی به شدت کاهش پیدا می‌کنه. مدت زمان طلاق توافقی در موسسه حقوقی وکلای دادگستر پاسارگاد بسته به ایام کاری دادگاه‌ها حدود ۱۰ روز می‌باشد.

در صورتی که به وکیل طلاق توافقی سپرده بشه، نیازی به حضور زوجین نیست. فقط زوجه باید به آزمایشگاه مراجعه کنه و گواهی عدم بارداری بگیره تا بقیه مراحل طلاق توافقی رو وکیل انجام بده. برای اطلاع بیشتر از شرایط و مراحل طلاق توافقی، از مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای دادگستر پاسارگاد استفاده نمایید. همچنین  می توانید با تماس با شماره ۲۲۹۲۰۵۶۲-۰۲۱ مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید.

طلاق توافقی همانطور که از نام آن مشخص است، تابع مواردی است که مورد قبول طرفین بوده و به صورت مکتوب قبل از اجرای طلاق توافقی ثبت شده است. با توجه به این که در سوال شما، مشخص است که این موارد در تفاهنامه طلاق توافقی ذکر نشده است، نمی‌توانید بر روی این موارد ادعا داشته باشید.

با توجه به این که در طلاق توافقی، موارد توافق شده بین دو طرف مدنظر است، در صورتی که شرط تنصیف اموال در تفاهنامه ذکر شده باشد، قابل اجراست. در غیر این صورت نمی‌توان شرط تنصیف اموال را در طلاق توافقی اجرا نمود. قبل از تنظیم تفاهنامه طلاق توافقی حتما از مشاوره حقوقی تخصصی استفاده نمایید.

برای طلاق توافقی، زوج و زوجه میتونن خودشون اقدام کنن، هر چند معمولا حدود ۳ ماه طول میکشه. در صورتی که از وکیل طلاق توافقی استفاده بشه این زمان بسیار کمتر می‌ شود.

خیر، در طلاق توافقی نمیتوان از دادخواست اعسار استفاده نمود. مگر در توافقنامه، زن مهریه و نفقه خود را ببخشد و یا دو طرف بر سر پرداخت اقساطی مهریه و نفقه توافق کنند. بهترین راهکار برای این مساله این هستش که در طی توافقنامه نحوه دقیق پرداخت مهریه و نیز نفقه معین بشه که هیچ کدام از طرفین متحمل ضرر نشده و مجبور به طرح دعاوی مختلف علیه یکدیگر نشوند. برای این امر، حتما از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده بفرمایید.

گواهی عدم امکان سازش در طلاق توافقی به مدت سه ماه اعتبار داره و در صورتی که در این مدت، طلاق توافقی ثبت نشه، گواهی عدم امکان سازش فاقد اعتبار بوده و دادخواست طلاق توافقی باید دوباره ثبت شود.